Šansai netekti riebalų

Ar riebalai gali virsti raumenimis, o raumenys – riebalais? | ebareket.lt

Reklama Parduotuvių lentynos gausiai nukrautos aliejais, sviestais ir margarinais. Reklamos viena kitą paneigdamos siūlo rinktis vis kitus riebalus maistui ruošti. Ieškodami informacijos apie tinkamą riebalų pasirinkimą ir vartojimą atsitrenkiame tarsi į mūro sieną, nes tampa nebeaišku, ką rinktis. Kas geriau? Apie riebalų naudą ir pavojus organizmui "Laisvalaikis" kalbėjosi su mitybos specialiste Egle Šinkevičiūte. Pirmiausia riebalai yra kone pagrindinis ir ilgalaikis mūsų energijos šaltinis.

šansai netekti riebalų

Antra - riebalai yra gyvybiškai svarbių vidaus organų apsauga, nes mūsų organus gaubia nemaži riebalų sluoksniai. Dėl to, kai žmonės laikosi itin griežtų dietų, mitybos specialistai turėtų labai atidžiai sudaryti mitybos planą, kad organizmas užtikrintai gautų pakankamą kiekį tiek augalinės, tiek gyvulinės kilmės riebalų.

Šiaip mūsų organizmas yra linkęs save saugoti, tačiau jei drastiškos dietos metu vidinių organizmo riebalų sumažėja per daug, žmogus gali jausti silpnumą, alpti. Tai reiškia, kad organizmas netenka ne tik riebalų, bet ir kitų maistinių medžiagų, nes žmogus lieknėja ne tik išoriškai, vidiniai riebalai taip pat nyksta. Reikalingi ir naudingi žmogaus organizmui yra nesotieji riebalai.

šansai netekti riebalų

Iš maisto produktų tai būtų riebios žuvys, skumbrės, lašišos, sardinės, taip pat avokadai, augaliniai aliejai, linų, moliūgų sėklos, visi riešutai, margarinas. Todėl, turint aukštą cholesterolio kiekį, būtų patartina vartoti ne sviestą, nors ir atrodo prieštaringai, o būtent margariną.

Tuo tarpu sotieji riebalai gaunami iš kiaulienos, sviesto, riebios dešros, pieno produktų, grietinės, grietinėlės, riebios varškės, majonezo, pyragėlių, tortų pertepimų, visokių užkandukų ir traškučių.

Sotieji riebalai mūsų organizmui yra visai nereikalingi ir nenaudingi. Deja, žmonės, skaitydami šansai netekti riebalų ženklinimus, labai dažnai "pakimba" ant to įvardijimo - sotieji ir nesotieji riebalai - ir apsigauna.

Turbūt visi kuo puikiausiai žino, kad atsikratyti nepageidaujamų kilogramų galima tik tuo atveju, jei suvartojamų kalorijų kiekis yra mažesnis nei sudeginamų. Taip nutinka, nes svorio mažinimas visada reiškia, kad neteksite ne tik riebalų, bet ir raumenų.

Tai yra priešprieša ir nors sotieji riebalai skamba taip, lyg būtų naudingi ir geri, bet yra atvirkščiai, naudingi tik nesotieji riebalai. Iš pačių pavojingiausių ir organizmui kenksmingiausių riebalų būtų galima išskirti transferinius riebalus, populiariai vadinamus tiesiog transriebalais.

šansai netekti riebalų

Juos taip pat galima priskirti prie sočiųjų, o iš maisto produktų tai būtų: kepta duona, gruzdintos bulvės, riebaluose virtos spurgos ir visas stipriai perkeptas maistas. Tai viena dažniausių šių dienų problemų, kylanti būtent dėl sočiųjų riebalų pertekliaus. Tiesa, kai kurių produktų, turinčių nesočiųjų riebalų, taip pat nereikėtų padauginti, tarkime, avokadų.

Viskas gerai, kas yra proto ribose.

šansai netekti riebalų

Daržovės yra antioksidantų šaltinis ir gali šiek tiek neutralizuoti tą sočiųjų riebalų kiekį, kurį, tarkime gavome pietums valgydami kiaulienos kepsnį. Vieni čia labai skalambija apie tai, šansai netekti riebalų neva puikus ir naudingas yra alyvuogių aliejus.

Tau melavo mielas drauge ...

Taip, jis yra puikus tuo atveju, jeigu juo šlakstote salotas, nes jis priskiriamas prie nesočiųjų riebalų. Bet alyvuogių aliejuje niekada negalima nieko kepti, nes jis neatlaiko aukštos temperatūros, o tiesiog suverda, sukepa ir tampa labai pavojingomis kancerogeninėmis medžiagomis, kurias mes suvalgome.

Tad manydami, kad tokiu būdu maitinamės sveikai, iš tiesų sau pasiruošiame nemenką užtaisą nuodų. Maisto riebaluose geriausia apskritai nekepti, o jei jau labai reikia, tuomet tinka saulėgrąžų aliejus.

Bet čia iškyla kita dažna problema, kepimui naudojamų riebalų mes nežinia kodėl nemokame dozuoti. Tą šansai netekti riebalų mėsą galima iškepti visiškai nenaudojant riebalų, nes to ji pati turi ir gali kepti savuose riebaluose.

Galiausiai, jau jeigu nemokate apsieiti be riebalų kepimui, galima įsigyti purškiamus aliejus - riebalus. Jie bent jau yra nekaloringi ir lengvai dozuojami, tad jų nepadauginsite.

Deja, tai nėra labai lengva, nes visa informacija paslėpta koduotėmis. Tačiau etiketėje visgi turėtų būti nurodyta, kad vienas aliejus tinka kepti, o kitas - salotoms. Norint suprasti ką nors daugiau, išsamiau, jau reikėtų turėti specialų išsilavinimą. Kas tai yra? Reklama - Tai produktas, populiaresnis tarp ajurvedinę mitybą propaguojančių žmonių. Jis gaunamas būtent iš sočiųjų riebalų.

Riebalai, kuriuos vartojame. Nuodai ar nauda?

Reikia nusipirkti paprasto, natūralaus, kuo aukštesnio riebumo sviesto ir jį lėtai kaitinti, lydyti dubenėlyje maišant. Kai jis visas ištirpsta, reikia nukelti nuo šansai netekti riebalų ir palikti jį suvirti. Aušdamas jis pradeda skirti tokias lyg ir pieno putas, kurias reikia nuolat stebėti ir vis nugriebti.

Taigi tos nugriebtos putos ir bus jūsų "ghi" sviestas.

Ar riebalai gali virsti raumenimis, o raumenys – riebalais?

O to, kas lieka, jau nereikėtų vartoti. Kuo jis naudingas? Tai virstų kancerogeninėmis medžiagomis. Šis riebalas gali būti naudojamas kaip gerasis riebalas mityboje. Jo galima užtepti ant trapučio pusryčiams, šiuo sviestu galima pagardinti salotas, košę.

Įpročiai, dėl kurių užuot netekę riebalų netenkate raumenų

O gerieji riebalai, kaip žinome, kovoja su blogaisiais riebalais - cholesteroliu, jau nusėdusiu kraujagyslėse. Žmonės, turintys odos sutrikimų, kaip dermatitas, arba tiesiog sausėjimas, tokio produkto taip pat gali šiek tiek tepti ir ant odos. Riebalų deginimas skystas geriausias kūnas, kvapas nebus pats dieviškiausias. Naudinga žinoti Paros mitybos racione riebalai turėtų sudaryti ne daugiau kaip 30 procentų paros kaloringumo.

Bet čia kalbant tik apie sveiko normalaus žmogaus paros normą. O iš tų 30 procentų riebalų 70 procentų turi sudaryti būtent augaliniai - nesotieji riebalai ir likusią dalį gali sudaryti sotieji - gyvulinės kilmės riebalai.

„Sėdite“ vien ant baltymų ir riebalų?

Ką apie riebalus išmano žinomi žmonės? Reklama Dainininkė Vaida Genytė: "Kiek žinau, organizmui reikalingiausi yra augalinės kilmės riebalai, o nenaudingiausi - gyvulinės kilmės.

Tokių reikėtų vengti ar bent jau nepadauginti. Juk tai elementarios žinios, iš bendro išprusimo", - įsitikinusi Vaida.

šansai netekti riebalų

Tiesa, žinoma dainininkė sako visai nenaudojanti margarino ir nėra girdėjusi apie "ghi" sviestą, o salotoms ruošti ir pagardinti naudoja alyvuogių arba sėmenų aliejus. Aktorius Marius Repšys: "Anksčiau vis pasidomėdavau sveikos gyvensenos ir sveikos mitybos principais, dabar tam neskiriu daug dėmesio. Žinau, kad organizmui naudingiausi yra nesotieji riebalai, o pavojingesni sotieji, kitaip tariant - gyvulinės kilmės.

Tiesa, tarkime, į pieno produktus aš kreivai nežiūriu, nemanau, kad jie labai kenkia", - sakė Marius. Aktorius įsitikinęs, kad viskas priklauso nuo žmogaus, ko jis siekia, kas jam sveikiausia.

Pasak jo, organizmui tinka svorio netekimas rocklinas, kas vartojama su saiku.

Reklama Televizijos laidų vedėja Laura Imbrasienė: "Aš nebespėju susekti, kas dabar yra sveikiausia ir kas jau nebe. Tos informacijos kartais net per daug. Tačiau, kiek įmanoma, stengiuosi žinoti svarbiausius dalykus. Žinau, kad majonezo reikėtų privengti, tačiau kartais tiesiog nepavyksta.

šansai netekti riebalų

Margarinų ir visokių tepių mišinių nevartojame, geriau renkamės alyvuogių aliejų arba lydytą sviestą", - sako Laura. Moteris sako siūlanti šeimos nariams nepiktnaudžiauti įvairiais padažais gardinant maistą. Tiesa, Laura įsitikinusi, kad ypač reikėtų vengti visokių keptų, perkaitintų riebalų ir šansai netekti riebalų ruošto maisto. Niekada neperku majonezo. Taip, niekada", - įnirtingai tikina Saulius. Pasak jo, daugelį patiekalų galima paruošti nenaudojant jokių riebalų, nes daug ką galima kepti orkaitėje.

Be to, Saulius maisto negardina nei margarinu, nei vis populiarėjančiu lydytu sviestu.

Svarbi informacija