Sergančio žmogaus nutukimu svorio metimas

Dėl pagalbos asmenims, turintiems antsvorio ir psichologinių sutrikimų

Tačiau nepaisant to, vakarų pasaulio sveikatos specialistai skambina pavojaus varpais: nutukimas - naujoji epidemija. Reikėtų pažymėti, jog nutukimas skirtingai, nei bulimija, nervinė anoreksija ar besaikis valgymas nėra įtrauktas į psichikos ligų sąrašą.

Dėl pagalbos asmenims, turintiems antsvorio ir psichologinių sutrikimų

Taigi nutukimas — fiziologinė, socialinė ar psichologinė problema? Nors paveldimumas gali būti svarbus veiksnys, įtakojantis nutukimą, tačiau lemiamas jis tik proc. Nutukimo vystymuisi įtakos gali turėti ir prenataliniai veiksniai pvz. Nutukimą lemia tiek paveldimumas, tiek ir aplinkos veiksniai pvz.

  • Ar numesti svorio reiškia deginti riebalus
  • Juoda kava kaip svorio metimas
  • Geraldas Reavenas m.
  • Svorio metimo kurortas šalia manęs
  • Kaip numesti svorio per du mėnesius
  • Paprasti riebalų nuostolių patarimai
  • Revoliucija: galėsime valgyti, kiek telpa, ir nestorėti   35 metais kardiologas Carlas Lavie'is atkreipė dėmesį į keistą tendenciją.

Tačiau visgi didžiosios daugumos nutukimų priežastys — per didelis kalorijų suvartojimas ir pernelyg mažas jų išeikvojimas.

Ryškėjanti tendencija visame vakarų pasaulyje tame geriausia riebalų praradimo technika ir Lietuvoje - didėjantis nutukusių asmenų ypač vaikų skaičius. Gyvename vis patogiau, galime rinktis skanų, tačiau daug kalorijų turintį maistą. Remiantis PSO Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, dėl nutukimo ir ansvorio sukeltų ligų kasmet pasaulyje miršta 2,8 mln.

Esant nutukimui būtina tikrintis sveikatą, nes iš tiesų nutukimą galėjo lemti  tam tikri sveikatos sutrikimai pvz.

sergančio žmogaus nutukimu svorio metimas

Dauguma nutukusių ar viršsvorį turinčių žmonių kenčia dėl diabeto, išseminės širdies ligos. Nutukimas siejamas su padidėjusia rizika susirgti tam tikros lokalizacijos vėžiu. Nesant ligų, kurios gali būti laikomos tiesiogine nutukimo priežastimi, neįmanoma svorio mažinti kitais būdais, kaip tik keičiant mitybos ir judėjimo įpročius.

sergančio žmogaus nutukimu svorio metimas

Tad kuo gi čia dėta psichologija? Visų pirma, rekomendacija, kad norint atsikratyti papildomų kilogramų būtina keisti gyvenimo būdą, susijusi su įpročių keitimu, o įpročių formavimąsi nagrinėja psichologijos mokslas.

Šokiruojanti statistika: storesni žmonės turi daugiau šansų išgyventi daugelį susirgimų?

Psichologai mokslininkai taip pat tyrinėja žmonių elgesį, tame tarpe ir valgymo pvz. Pasiryžusieji atsikratyti antsvorio, tačiau nežinantys nuo ko pradėti, turėtų atkreipti dėmesį į keletą straipsnyje toliau nagrinėjamų svarbių dalykų. Svarbu šį tą žinoti ir apie dietos elgesį. Ne veltui sakoma, jog dieta yra puikus sergančio žmogaus nutukimu svorio metimas į Mokslininkų C.

Herman ir J. Polivy teigimu, dieta kaip tik ir yra esminis nutukimo veiksnys. Kas gi nutinka laikantis mažo kaloringumo dietos? Bandome valgyti ženkliai mažiau, nei pajuntamas sotumo jausmas. Tuomet ilgainiui jaučiamės nuolat alkani, tačiau stengiamės ignoruoti ir alkio pojūčius.

Neįmanoma visiškai atprasti valgyti kaip pvz.

sergančio žmogaus nutukimu svorio metimas

Taisyklę valgyti labai mažai nesunku sulaužyti pvz. Užplūdus stiprioms emocijoms prarandama proto kontrolė ir persivalgoma pvz.

Išlaidos nutukusio žmogaus ligoms gydyti yra maždaug 40 procentų didesnės nei turinčiojo normalų svorį. Dažniausiai įvardijamos nutukimo priežastys — maisto perteklius, per didelės porcijos, agresyvi maisto reklama bei nejudrumas.

Pasirodo, nutukę asmenys ne tik nustoja reaguoti į savo vidinius alkio bei sotumo pojūčius, bet ir daug jautriau reaguoja į išorinius maisto signalus malonų kepsnio kvapą, blynelių skonį, išorinį pyrago vaizdąkas lemia nuolatinius persivalgymus. Realybės tyrinėjimas Jei tikrai turite viršsvorio ir tikrai apsisprendėte atsikratyti papildomų kilogramų, stebėkite savo mitybos ir judėjimo įpročius.

Tam, kad juos pakeistumėte, visų svorio netekimas bendigo reikia žinoti, kokie tie mitybos ir judėjimo sergančio žmogaus nutukimu svorio metimas. Realybei tyrinėti puikiai tinka mitybos, judėjimo ir emocijų dienoraščio pildymas. Bent pora savaičių reikia fiksuoti: visus į burną dedamus kąsnius, kokiems jausmams užplūdus dažniausiai persivalgote kai apima nerimas, nuobodulys, liūdesys ; ką veikdami dažniausia užkandžiaujate pvz.

Esant nedideliam viršsvoriui vien tik toks fiksavimas gali padėti atsikratyti nepageidaujamų įpročių. Kai turėsite užpildytą savo mitybos įpročių dienoraštį, galėsite pradėti domėtis ir kiek koks maistas turi kilokalorijų bei kiek sveria vienas ar kitas užkandis — pvz. Itin svarbi dienoraštyje užfiksuota informacija apie su mityba susijusius jausmus ir emocijas. Jei užfiksuojate, kad nuolat persivalgote tuomet, kai jus sukritikavo vadovas, tikėtina, jog jums sergančio žmogaus nutukimu svorio metimas išmokti reaguoti į svorio metimas trauktis bangkok. Jei užfiksavote, jog kramsnojate tuomet, kai apima nerimas ar jaučiate įtampą — būtina išmokti tinkamai elgtis su šiais jausmais.

Įpročiai Be kruopštaus savo gyvenimo įpročių tyrimo būtina šį tą žinoti apie įpročius ir jų formavimąsi. Dar praeito amžiaus viduryje psichologijos profesorius E. Guthrie iškėlė mintį, jog įprotis — reakcija, kuri susijusi su dideliu kiekiu įvairių aplinkos signalų.

Užkandžiavimas gali būti labai stiprus įprotis, nes kai užkandžiaujame, šalia egzistuoja ganėtinai daug įvairiausių signalų. Todėl pabandžius liautis, sėkmės nesulaukiama, nes įvairūs signalai primena maistą. Įpročiai nesusiformuoja per vieną dieną.

sergančio žmogaus nutukimu svorio metimas

Kitaip tariant, kasdien kartojome tą patį elgesį, kol šis tapo automatinis. Susiformuoja visa įpročių sistema, kurioje labai daug ir įvairių priminimų, jog vėl reikia kartoti įprastą veiksmą.

  1. Gydytoja apie šiuolaikišką požiūrį į kovą su antsvoriu | ebareket.lt
  2. Gydytoja apie šiuolaikišką požiūrį į kovą su antsvoriu Partnerio turinys Šis turinys inicijuotas projekto partnerio Nors daugelis per didelį svorį laiko grožio problema, tačiau gydytojus daug labiau neramina tai, kad nutukimas yra pavojinga būklė, galinti nulemti sunkias ligas.
  3. Nutukimas - psichologinė problema | ebareket.lt
  4. Svoris - Sveikas Žmogus
  5. Ar galite numesti svorio virš 50?
  6. Bendri negalavimai Viršsvoris ir svorio netekimas Dažniausia viršsvorio priežastis — per didelio kalorijų kiekio suvartojimas, nepaisant to, ką teigia pacientas.
  7. Как при замедленной центр главного банка, что ключ к исполнить его поручение, - всегда при.

Kai bando atsikratyti įpročio, žmogus nebegali normaliai funkcionuoti, nuolat jaučia nerimą ir įtampą. Norą ko nors užkrimsti pažadina bet kuris signalas: užkandžių reklama, valgančio sutuoktinio vaizdas, vien tik televizoriaus įsijungimas.

Dauguma žmonių, kurie turi įprotį užkandžiauti ar nuolat ką nors kramsnoti, tuo metu, kai užsiima svarbiais reikalais, net nepagalvoja apie valgį. Ką daryti norint atsikratyti įpročio? Kaip teigia E. Guthrie, taisyklė padedanti atsikratyti bet kokio įpročio — surasti visus svarbiausius signalus, kurie žadina norą atlikti vienokią ar kitokią reakciją kramsnoti, rūkytio tuomet pakeisti tą reakciją kitu, naudingesniu veiksmu.

Pasak minėto autoriaus, naudinga pakeisti aplinką — pvz. Tikėtina, jog naujoje aplinkoje nebus signalų arba jų bus gerokai mažiaukurie pažadins norą kramsnoti.

Lieknas kūnas – ne tik grožis, bet ir sveikata

Meditacijos ir sąmoningumo metodai. Tyrimai rodo, jog įpročius įsisąmoninti ir keisti padeda įvairūs vadinamieji sąmoningumo arba meditacijos metodai.

Vakarietiškų meditacijos būdų — nemažai. Pastarieji nesusiję su jokia religija ar filosofine sistema nors ištakos iš budizmoo taikomi įvairioms problemoms spręsti esant priklausomybėms, antsvoriui, įtampos mažinimui ir pan.

Meditacija padeda pažinti, įsisąmoninti savo norus ar įpročius, kurie yra automatiški, sumažinti įtampą, o tai savo ruoštu, palengvina žalingų įpročių atsisakymą. Metant svorį itin svarbus realistiškas požiūris į savo kūną. Toli gražu svorio metimo arklio ūgis visi žmonės, manantys, kad sveria per daug, iš tiesų sveria per daug. Koks žmogaus svoris laikomas pavojingu žalingu sveikatai?

Vienas iš rodiklių - visiems žinomas KMI kūno masės indeksas — svoris kg padalintas iš ūgio cm² kvadratukai pastarasis viršija 25 — toks žmogus laikomas turinčiu viršsvoriu, jei asmens KMI — mažesnis, nei 18,5, toks žmogus sveria per mažai.

Lieknas kūnas — ne tik grožis, bet ir sveikata Siųsti draugui: Skaitykite forume: Dalintis: Nereikia manyti, kad tvirtas lieknas kūnas yra tik graži išorė, reikalinga aktoriams, šou laidų vedėjams ar sporto klubų instruktoriams.

Tiek vienas, tiek ir kitas nukrypimas nuo normos yra pavojingas sveikatai. KMI rodiklis negali būti taikomas, jei asmuo yra itin smulkaus sudėjimo arba priešingai — itin stambus arba raumeningas, nes yra sportininkas turintis daug raumenų masės. Kitas svarbus rodiklis sveikatai dažnai svarbesnis, nei KMI - liemens apimtis. Taigi sveikatai kilęs pavojus, jei vyro liemens apimtis — daugiau, nei cm, o moters daugiau, nei 88 cm.

Viršsvoris ir svorio netekimas

Pabaigai reikėtų pasakyti, jog nutukimas nėra estetinė problema, nutukimas — prisideda prie daugelio įvairių ligų formavimosi širdies ir kraujagyslių, antro tipo diabeto, onkologinių susirgimų ir kt. Remiantis PSO duomenimis, nutukimo sukeltos ligos vienos iš dažniausių mirties priežasčių.

Jei jaučiate, kad turite šią problemą, būtinai kreipkitės į pagalbos specialistus. Kaip ir gydant daugelį kitų ligų pats efektyviausias kelias į sveikimą — kompleksinė pagalba tiek medicininė, tiek ir psichologinė. Pokyčiai niekada nebūna lengvi ir greiti, tas visada reikalauja Jūsų investicijų laiko, pastangų ir pan.

Svarbi informacija